مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

گفت‌وگو با ساره کاظمی هنرمند جوان افغانستانی | خواب‌ و رویاهایم نقش مهمی در خلق آثارم دارد

  • کد خبر: ۸۶۶۶۱
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
گفت‌وگو با ساره کاظمی هنرمند جوان افغانستانی | خواب‌ و رویاهایم نقش مهمی در خلق آثارم دارد
ساره کاظمی دانشجوی دانشگاه هنر تهران است و چند سالی است که نقاشی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند، او به تازگی نمایشگاهی از آثار خود را در خانه برای نمایش به روی دیوار برده است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ پاندمی کرونا بسیاری از اتفاقات فردی و اجتماعی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است و حالا که نزدیک به دو سال از آغاز کرونا در جهان می‌گذرد، این تاثیرگذاری همچنان ادامه دارد.

یکی از تاثیرات مهم کرونا بر زندگی ما تغییر در رفتارها و عادت‌های ما است، مثلا ما عادت داشتیم برای تماشای آثار هنری به گالری‌های سطح شهر برویم و گالری گردی بخصوص در روزهای تعطیل تقریبا یکی از کارهای ثابت ما بود.

اما حالا «ساره کاظمی» هنرمند جوان افغانستانی که در مشهد به دنیا آمده، آثار نقاشی خود را در خانه خودشان به نمایش گذاشته، نمایشگاهی که همه کارها به صورت دیجیتال پینت یا نقاشی دیجیتال کار شده است.

برای تماشای بعضی نقاشی‌های »ساره کاظمی» در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید:

آثار نقاشی ساره کاظمی آثار نقاشی ساره کاظمی آثار نقاشی ساره کاظمی آثار نقاشی ساره کاظمی

ساره کاظمی دختر «محمدکاظم کاظمی» و «زینب بیات» از چهره‌های نام آشنای مهاجران افغانستانی در مشهد است. او ۲۱ سال سن دارد و در دانشگاه هنر تهران دانشجوی کارشناسی طراحی صنعتی است.

کاظمی درباره علاقه‌اش به نقاشی می‌گوید: «علاقه من به نقاشی از کودکی در من مشهود بود، یادم است همیشه دفترهایم پر بود از نقاشی و طرح‌های مختلف که حاصل ذهنم بودند، اما وقتی وارد دانشگاه شدم؛ نقاشی را به صورت جدی‌تر و حرفه‌ای دنبال کردم.»

او در پاسخ به این سئوال که برای خلق یک اثر از چه چیزهایی الهام می‌گیرید؟ افزود: «نگاه کردن فیلم، انیمیشن، انیما و آثار دیگر هنرمندان برای من الهام بخش است. همچنین خواب‌ها، رویاها و افکار درونی‌ام نقش مهمی در خلق آثارم دارد و در واقع ریشه شکل‌گیری نقاشی‌های من به این‌ها باز می‌گردد.»

استفاده از ابزارهای دیجیتال نقشی مهمی در نقاشی‌های ساره کاظمی دارد، او در پاسخ به این سئوال که ابزارهای دیجیتالی چه کمکی به هنرمندان می‌کند، تصریح کرد: «کار کردن با ابزار دیجیتال برای من تجربه بسیار با ارزشی است. این ابزارها، من و ایده من را انعطاف پذیر می‌کنند و باعث خلاقیت بیشتری در آثار من می‌شوند. ما در دنیای امروز که به عصر دیجیتال شهرت دارد، نقش این ابزارها را بیشتر از گذشته احساس می‌کنیم.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «همچنین ابزار دیجیتال این اجازه را به من می‌دهند تا دنیای بی‌نهایت را تجربه کنم، از ریسک کردن نترسم و راحت‌تر آنچه که در ذهن دارم را به کمک نقاشی خلق کنم.»

گفت‌وگو با ساره کاظمی هنرمند جوان افغانستانی | خواب‌ و رویاهایم نقش مهمی در خلق آثارم دارد

در تیرماه سال جاری بود که ساره همراه با خواهرش مریم کتاب «ناگفته‌های یک مرده» را منتشر کردند، در این کتاب سه داستان کوتاه به قلم «مریم کاظمی» منتشر شده که ساره کاظمی سعی کرده با استفاده از هنر تصویرسازی در جهت انتقال بهتر مفهوم به مخاطب گام دارد. این هنرمند جوان درباره تجربه‌های گذشته خود در برگزاری نمایشگاه می‌گوید: «من قبلا نمایشگاهی برگزار نکرده بودم و این اولین بار است که جدا از فضای مجازی آثارم را به نمایش می‌گذارم. کتاب "ناگفته‌های یک مرده" را با خواهرم مشترکا کار کردیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.»

این هنرمند جوان افغانستانی که در خانواده‌ای فرهنگی به دنیا آمده و بزرگ شده در رابطه با تاثیر نقش خانواده در جایگاهی که امروز در آن قرار دارد می‌گوید: «روحیه هنری که بین همه ما وجود دارد، باعث شده که رابطه بسیار نزدیکی با اعضای خانواده‌ام داشته باشیم. خانواده همیشه مشوق و حامی من بوده است، با خواهرهایم در تولید آثار هنری همکاری خوبی داریم و در واقع تیم خوبی را با هم ساخته‌ایم.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->